Meld deg på ved å klikke på den boksen som best beskriver ditt arbeidssted under informasjonen.
Nødetatene og nødmeldesentralenes håndtering av CBRNE-hendelser krever god tverretatlig samhandling og rask felles situasjonsforståelse. Dette forutsetter god kunnskap om de forskjellige aktørenes roller, ansvar og handlingsmønstre. En annen betingelse for effektiv håndtering er god faglig rådgivning, koordinering og informasjonsdeling under hele hendelsesforløpet.
Rask tilgang til spesialkompetanse er avgjørende ved CBRNE-hendelser, både for å forstå, håndtere og redusere konsekvensene av slike hendelser.
Med dette som utgangspunkt utgis en egen nasjonal CBRNE-prosedyre for nødetatene og nødmeldesentralene: Samhandling ved meldingsmottak, varsling, utrykning og etablering av CBRNE-innsatsområde (heretter kalt CBRNE-prosedyre for nødetatene og nødmeldesentralene).
Kurset har som målsetting å gi kjennskap til- og en forståelse for, innholdet i prosedyren.
Meld deg på under etter hvilken beskrivelse som best beskriver ditt arbeidsforhold: